Project Description
Administratrul firmei, Larisa Buzatu, a început afacerea explorand o nișă nouă în regiunea sa, dar și din pasiune pentru tot ceea ce inseamnă evenimente, animație, costumații speciale. A considerat că piaţa din România corespunde nisei de piata identificata, si a pornit noua afacere, cu finantarea obtinuta cu ajutorul asociatie Cepir, deschizand un Centru închiriere costume pentru serbări, aniversări, petreceri tematice etc.
Începutul nu a fost unul usor, fiind nevoită să investească bani şi efort în dezvoltarea afacerii. A reusit realizarea unei strategii de marketing pe care a dezvoltat-o, iar rezultatele acestei strategii s-au văzut în timp, în dezvoltarea firmei. Cel mai important lucru în iniţierea şi dezvoltarea afacerii a fost, cu siguranţă, modul în care a reuşit să se adapteze la cerințele clienților. A promovat intens afacerea in mediul online, prin website-ul asi pagina de facebook a afacerii. Este membru ale unor comunitati online din domeniul organizării de evenimente, onomasici, serbări etc. Este abonată la noutatile firmelor de specialitate pentru a fi mereu la curent cu tot ce se intampla in domeniul de activitate al firmei si analizeaza in detaliu orice informatie din sfera de interes a afacerii.
”Multi clienti au venit in urma promovarii afacerii in mediul online. Am folosit atat metode clasice (Flyere, carti de vizita etc) dar si metode de promovare online. Cele mai eficiente s-au dovedit a fi metodele de promovare online prin intermediul retelelor sociale, participarea la evenimente la nivel local.”
“In abordarea clientilor, comunicarea este esențială in această afacere. Uneori clienții vin în centrul de închirieri, îmi spun că au o petrecere tematică dar nu știu ce vor să îmbrace, nu au un personaj în minte. Dacă reușești să pui întrebările potrivite, vei intui ce fel de personalitate are clientul tău, ce i se potrivește. Un client mulțumit înseamnă alți clienți ce îti vor trece pragul afacerii la recomandările primului. Mi-am ascultat întotdeauna clienții și am încercat uneori chiar contra timp să ma adaptez la nevoile lor“ ne spune Larisa Buzatu.
“Primul client a închiriat două costume pentru onomastica fiului său. Își dorea pentru cel mic o petrecere tematică și faptul că putea închiria două costume la un preț mult mai mic decât l-ar fi costat cumpărarea lor, l-a încântat.“
Privitor la dezvoltarea firmei, Larisa Buzatu precizeaza: “Cred in idea inchirierii si in principiile “shared economy”, si mă straduiesc ca serviciile nostre să îi ajute pe clienți sa redirectioneze bani si efort catre ceva care chiar este important pentru ei.”
Cu privire la experienţa ca antreprenor si la evolutia stilului de manager, Larisa Buzatu crede că a evoluat de la un manager ușor nesigur în anumite momente la un manager care știe clar care sunt pasii de urmat, ce face, cum face, de ce face.
Pe parcursul dezvoltarii firmei, administratorul firmei SC Dofy Island SRL ne spune care au fost si sunt principalele tinte: “Principalele ținte pentru mine ca manager au fost la început creșterea si promovarea intensă a firmei și a domeniului închirierilor. În acest moment, principalele ținte sunt optimizarea cheltuielilor și lărgirea stocului de costumații si accesorii.”