Project Description
Initierea unei afaceri de succes in domeniul infrumusetarii nu este un proces tocmai usor, iar concurenta in prezent este una destul de mare, motiv pentru care administratorul firmei Dna Simona Groza si-a planuit foarte in detaliu aceasta afacere si considera ca a facut cea mai buna alegere si nu a lasat nimic la voia intamplarii: “Saloanele de infrumusetare sunt astazi la mare cautare, motiv pentru care numarul lor pare sa creasca din ce in ce mai mult, insa acest lucru nu ar trebui sa ne sperie ci din contra, ar trebui sa ne motiveze si mai mult. Piata din Romania este o piata benefica atat pentru a deschide un salon de infrumusetare cu servicii de cea mai buna calitate dar mai ales contextual prin aplicarea finantarilor nerambursabile”.
Înainte de a începe afacerea, dna Simona Groza a observat ca mediul este o sursă de oportunităţi dar şi de constrângeri, iar la un moment dat, există oportunităţi care aşteaptă să fie descoperite şi valorificate. Spune ca unii oameni le descoperă şi alţii nu, asta pentru că oamenii diferă în funcţie de nivelul şi posibilităţile de informare, de cunoştinţele pe care le deţin, de nivelul de creativitate sau de abilităţile în abordarea problemelor şi găsirea soluţiilor.
Si-a demarat afacerea pentru a-si urma visul, iar ulterior a capatat experienta in acest domeniu: “Idei de afaceri sunt multe, plutesc in aer, se discuta cu prietenii, le vezi pe internet si deodata dupa ani, prind viata. Important este sa pui in practica aceste idei si sa poti culege beneficii. Probabil multe fete visează la propriul salon de înfrumusețare, deoarece în acest caz există numai beneficii dar nu este totul atat de simplu și de roz de fapt.” Dna Groza Simona și-a împărtășit experiența spunand cât de dificilă poate fi calea unei femei în afaceri, în special pornind de la zero. A participat la cursuri, seminarii si workshop-uri de perfectionare: “Conteaza enorm oamenii de la care inveti, acestia de cele mai multe ori sunt cei care te formeaza, dar poti invata si din experienta cu angajatii, din relatia cu clientii etc.”
Clientul tinta, a fost clientul care obtine venituri, pe care firmele se straduiesc sa il fidelizeze pe termen lung. Avand in vedere oferta tot mai ridicata pentru acest tip de servicii, a dezvoltat un marketing agresiv, bazat pe noutatea firmei pe piata, promovarea serviciilor ca raport pret/calitate. Strategia de dezvoltare a fost aceea de a face cunoscut salonul, prin impartirea unor pliante, flyere cu fotografii din salon, date de contact, serviciile si preturile. De asemenea, Cunoasterea clientilor a fost cea mai inteligenta strategie care se poate aplica in aceasta afacere. A acordat timp pentru a stii: cum gandesc clientii? care sunt problemele lor? ce dorinte si nevoi au? care este cea mai mare temere a lor cand aleg un salon? cum vad ei solutia la problema cu care se confrunta? Apoi Site-ul firmei a avut un rol esenţial in mediul online deoarece a ajutat la atragerea mai multor clienti. Atunci când caută promoţii şi reduceri, clienţi preferă reţelele sociale, însă atunci când caută saloane noi sau produse şi servicii noi, clienţii caută pe site. Acesta a fost oglinda afacerii-utilizarea Facebook-ului ca un instrument cheie de comunicare. Facebook ofera modalitatea perfecta de a iti face cunoscute serviciile, de a posta poze din salon sau de a crea concursuri pentru a promova si pentru a raspandi gradul de constientizare al salonului.
“Secretul succesului în acest tip de afacere depinde de cat isi iubeste antreprenorul afacerea. Cu atat mai bine dacă el însuși este un bun maestru: un hairstylist, un cosmetician sau un make-up artist . Este important să înțeleaga bine compania de frumusețe și să găseasca o nișă. Viitorul om de afaceri trebuie să înțeleagă că nu poate trăi fără afacerea lui iubită și abia atunci să-și deschidă propriul salonul” recomanda d-na Simona Groza pentru un viitor antreprenor care isi doreste sa inceapa o astfel de afacere.