Project Description
”SC Casa Pretorian SRL a luat naştere cu ajutorul Asociaţiei CEPIR Craiova. Realizarea acestui proiect reprezintă, pentru mine şi pentru familia mea, îndeplinirea unui vis mai vechi, născut din dragostea pe care o purtăm animalelor în general şi câinilor în mod special.
Având solide cunoştinţe în domeniul creşterii câinilor de rasă, lucru pe care familia noastră îl face de 15 ani, am sesizat oportunitatea unei afaceri cu un potenţial mare de dezvoltare pe piaţa de profil din judeţul Dolj: înfiinţarea unei pensiuni canine şi a unei şcoli de dresaj canin. Aflând despre oportunitatea colaborării cu Asociaţia CEPIR în vederea obţinerii unei finanţări nerambursabile din fonduri europene pentru START-UP-uri în domeniul de activitate care ne interesa, am demarat realizarea unui studiu de marketing ca parte integrantă a unui plan de afaceri, plan pe care, la finalizarea sa, l-am trimis la Asociaţia CEPIR. Spre surprinderea mea, cu o promptitudine nefirească având în vedere câteva experienţe nefericite din trecut, planul de afaceri depus a fost aprobat, intrând astfel într-o plăcută relaţie contractuală cu Asociaţia CEPIR.
Ca orice început de drum, şi Pensiunea Canină Firstland, a avut un start relativ greoi, însă, ca urmare a unor investiţii semnificative în marketingul şi promovarea afacerii, domenii ale căror cunoştinţe le-am dobândit la cursurile de profil, dezvoltarea firmei a intrat pe un făgaş ascendent. În ciuda unui an 2020 plin de provocări cauzate de pandemia COVID, am reuşit să menţinem „vie“ această afacere ca urmare a motivaţiei, a talentului şi dedicaţiei de care am dat dovadă atât eu, cât şi echipa pe care am format-o.
Primul client pe care l-am avut a fost o familie care avea doi ciobăneşti germani de lucru. I-am cazat şi i-am dresat, iar ca urmare a serviciilor bune oferite i-am mai găzduit de două ori. În plus, la recomandarea acestora, anul trecut am mai avut trei clienţi.
Privind retrospectiv, sunt conştientă de faptul că această afacere s-a născut şi s-a dezvoltat într-un mod natural ca urmare a cunoştinţelor de marketing căpătate în perioadele de training, în condiţiile în care nu puţini au fost cei care mi-au mărturisit scepticismul lor faţa de aplicabilitatea acestora în domeniul de activitate ales de mine. A fost foarte importantă analiza atentă a cererii de pe piaţa de profil şi, totodată, şi-au dovedit eficacitatea metodele alese de mine pentru a comunica oferta firmei.
Chiar dacă nu a fost la cele mai înalte cote, aşa cum mă aşteptam, evoluţia economică a Pensiunii Canine FirstLand mă mulţumeşte pe deplin. În ciuda obstacolelor pe care le-am întâmpinat anul trecut, abordând o strategie axată pe satisfacerea clienţilor ca urmare a implementării unor standarde înalte de calitate ale serviciilor oferite, am reuşit să supravieţuim pe piaţa de profil din Craiova. Totodată, plecând de la principiul că etica profesională în acest bussines reprezintă un atuu în plus pentru o dezvoltare armonioasă a afacerii, am încercat şi consider că am şi reuşit să ne fundamentăm afacerea pe câteva principii economice sănătoase, dintre care aş minti: preţul corect pentru serviciul bun oferit, flexibilitate în abordarea aspectelor financiare ale afacerii, solidaritate faţă de echipa de profesionişti cu care am plecat la drum.
Deşi în multe cazuri se spune că practica bate teoria, din experienţa proprie pot afirma că, fără o teorie solidă în domeniul de activitate pe care ţi l-ai ales, este greu să supravieţuieşti cu precădere în perioadele de criză. Sincer vorbind, şi eu, personal, ca manager, am evoluat odată cu firma, aplicând normele teoretice pe care le-am căpătat la cursuri.
Pentru viitor, mi-am propus o diversificare a serviciilor oferite în paralel cu o optimizare a costurilor. Deşi se prefigurează o gravă criză economică ca o consecinţă directă a crizei sanitare mondiale pe care o traversăm, nu iau în considerare reducerile salariale sau de personal. Mai mult chiar, mi-am propus ca de la mijlocul acestui an să ofer o bonificaţie suplimentară colegilor mei în cazul în care reuşim să ridicăm puţin cifra de afaceri şi, implicit, profitul.”